Swot analizom se razmatraju sadašnje i buduće snage (strenghts), slabosti (weakness), prilike (opportunities) i prijetnje (threaths). Swot analizom također razmatramo uticaj vanjske i unutrašnje okoline na kompaniju i njihovu međuzavisnost.
Strateškim upravljanjem određujemo mjere koje je potrebno preduzeti, identificiramo šanse, odnosno rizike kako bi kompanija što bolje poslovala i postala konkurentna. Analiza se vrši u svim kompanijama, nezavisno o njihovoj veličini, a popularna je i prihvaćena zbog svoje jednostavnosti i učinkovitosti.
Snage
Snage se ističu u području u kojima kompanija ostvaruje uspjeh i razlikuje se u odnosu na svoje konkurente. Koje su jake strane proizvoda ili usluga koje kompanija nudi? U čemu se razlikuje i jesu li prednosti u pravoj mjeri iskorištene? Kakav je ugled i tržišni udio? Tehnička opremljenost kompanije? Jesu li kadrovi stručni i motivisani te kakva je kvaliteta proizvoda/usluga koje nudite ?
Slabosti
Potrebno je analizirati slabosti koje su čista suprotnost snagama. U analizi slabosti definišemo nedostatke naših usluga/proizvoda, odnosno ono u čemu smo slabiji od ostalih konkurenata na tržištu. Jesu li naši kadrovi nestručni i nemotivisani? Nedostatak potrebne imovine, tehnologije ili novca javljaju se kao čest problem.
Prilike
Analiziraju se u odnosu na vanjsku okolinu u kojoj kompanija djeluje ili namjerava djelovati. U prilike ubrajamo samo one u kojima kompanija svoje snage i slabosti može realizirati. Prilike moraju odgovarati na pitanje koji vanjski elementi mogu biti iskorišteni ukoliko se ukaže prilika i nađu resursi?
Prijetnje
Prijetnje su prisutne u svakom poslovanju i mnogobrojne su, no u konačnici se svode na isto. Smanjenje tržišnoga udjela, smanjenje prihoda, povećanje troškova i na kraju ugroženost opstanka na tržištu. Pri analiziranju prijetnji potrebno je postaviti pitanje koji vanjski elementi mogu biti prijetnja u smanjivanju udjela na tržištu, a koji mogu rezultirati i ugrožavanjem postojanja kompanije?
Rezultate SWOT analize interpretirajte s oprezom kako biste slabosti pretvorili u snage, kao i prijetnje u prilike. Drugim riječima, cilj analize zapravo je minimiziranje slabosti uz istovremeno povećanje snaga kompanije, kao i iskorištavanje prilika uz istovremeno smanjenje prijetnji iz okruženja. Swot analiza neće Vam dati odgovore na sva pitanja, no uveliko će pomoći u razvoju poslovanja i konkurentnosti na tržištu. Ukoliko znate iskoristiti analizu i preduzeti potrebne mjere, uspjeh neće izostati. Svaka kompanija treba strategiju, a na menadžerima je da primijene najbolju!
Potrebna vam je izrada kvalitetne SWOT analize? Kontaktirajte nas!