Ako je oglašavanje na društvenim mrežama more informacija, onda je Google Ads okean. Stavimo na stranu tehničku implementaciju i operativu, kreiranje strategije i planiranje, i ostaje kompletna nova etimologija koju treba savladati ako je odluka da se oglašavanje radi u preduzeću ili ako planirate anagažovati agenciju za digitalni marketing.
Pripremili smo Vam mali rječnik pojmova koji možete držati pri ruci prilikom upoznavanja s ovim načinom oglašavanja.
1. Kampanja – osnovna organizacijska jedinica oglasa. Unutar kampanje definira se proračun te tip kampanje i općenita strategija oglasa.
Postoji šest vrsta kampanja:
- Search Network With Display Select – kombinacija oglasa na pretraživačkoj mreži i prikazivačkoj mreži
- Search Network only – prikazuje oglase samo na pretraživačkoj mreži
- Display Network only – prikazuje oglase samo na prikazivačkoj mreži
- Shopping – kampanja koja direktno kataloški prikazuje proizvode prilikom pretraživanja. Za nju je potrebno osposobiti Google Merchant Center
- Video kampanje
- Universal app – služi za promociju aplikacija
Nadalje, oglasi unutar kampanje organizirani su po grupama. Praksa je da se grupe oglasa kategorizuju kao i stranica, tematski te po ključnim riječima. Dakle, oglasi moraju pratiti prirodu web stranice. Unutar “ad grupa” definišu se posebni dnevni proračuni za svaku od kategorija koja je odabrana, baš kao i strategija te odabir ciljne publike.
2. Ključne riječi – riječi ili skupine riječi koje su prepoznate kao relevantne za brand i služe za pokretanje oglasa prilikom korisnikovog pretraživanja. U principu, ključne riječi razlikovni su faktor mogućnosti hoće li se oglas pojaviti kod korisničke pretrage. Prilikom planiranja ključnih riječi Google nudi set alata koji mogu pomoći u odabiru optimalnih za određeni proizvod ili uslugu.
3. PPC ili “Pay Per Click” – jedna od esencijalnih skraćenica korištenih u AdWords rječniku. Kad govorimo o PPC-u, većinom se to odnosi na cijenu koju ćemo platiti za klik na oglas. Sličan pojam je CPC ili “Cost Per Click”. Također, CPC je ujedno i jedna od aukcijskih strategija kojom se određuje politika cijena oglasa. Odnosi se na to da se plaća samo ako korisnik klikne na oglas.
4. “Bid strategy” ili aukcijske strategije – način na koji se bira plaćanje oglasa. Oni zavise o tome kakva strategija Vam je potrebna – želi li se samo da se oglasi vide, da ciljana grupa klikne na oglas ili izvrši neku određenu radnju. Shodno tome, bira se strategija.
5. CPM ili “Cost Per thousand Impression” – skraćenica koja se odnosi na jednu aukcijsku metodu prilikom koje se naplaćuje svakih 1000 prikazivanja oglasa. Korisno prilikom “brand awareness” kampanja.
6. “Impressions” – broj prikazivanja oglasa.
7. “Quality Score” – Googleova determinacija o tome koliko je određeni oglas kvalitetan i podoban za prikazivanje.
8. “Bid Amount” – cijena koju ste spremni platiti za željenu korisničku akciju (klik, konverziju, prikazivanje i sl.). Kod odabira CPM strategije, to je iznos koji ste spremni platiti za 1000 prikazivanja.
9. “Ad Rank” – vrijednost koja određuje poziciju oglasa (na kojem će mjestu biti u rezultatima pretraživanja) i hoće li oglasi biti prikazani. On se temelji na “bid amountu” i “quality scoreu” oglasa.
Nadamo se da Vam je ovaj tekst bio od pomoći za razumijevanje osnovnih pojmova Google Ads-a.