E-mail marketing – MD Tourism d.o.o

Šta je e-mail marketing?

E-mail marketing jedan je od kanala direktnog marketinga koji omogućuje neposrednu komunikaciju s krajnjim kupcem/korisnikom i to pomoću tehnika kao što je e-mail newsletterE-mail newsletter je elektronska komercijalna poruka koja se šalje grupi ljudi (na listu pretplatnika) upotrebom e-mail servisa. Takve e-mail poruke moraju imati kvalitetan i koristan sadržaj koji može biti informativnog, promotivnog, prodajnog, ili edukativnog tipa.

Kako funkcioniše e-mail newsletter?

Korisnici koji žele primati vaš e-mail newsletter upisati će svoju e-mail adresu u za to predviđeno polje, ili ćete im ponuditi opciju da prilikom kupovine Vaših proizvoda/usluga prihvataju da na svoju e-mail adresu primaju vaš newsletter.

Sve e-mail adrese zapisuju se u bazu te za njih kažemo da se nalaze na našoj “mailing listi”. Ako koristite neki od gotovih e-mail marketing servisa, kao npr. MailChimp, u njemu kreirate i stvarate vaš newsletter. Nakon što je završen, šaljete ga na određenu listu i korisnici ga primaju u “inbox” na svojim pametnim telefonima, tabletima, prijenosnim ili desktop računarima.

Ako imate zanimljiv i upečatljiv naslov newslettera (Subject polje), onda će ga i otvoriti, a ako ste tome dodali i kvalitetan sadržaj te dobre CTA (Call-to-Action) linkove, početi će i klikati. Time ste ispunili svoj cilj. Ostatak priče odlazi na landing stranice koje opet moraju biti toliko dobre da korisnik na njima napravi određenu konverziju tj. da kupi Vaš proizvod/uslugu.

Zašto slati e-mail newsletter?

E-mail nadmašuje sve ostale promotivne i komunikacijske kanale upravo zbog toga jer zaokuplja najveću pažnju osobe koja taj e-mail čita. Osim toga, služi za održavanje stalnog kontakta s postojećim kupcima/korisnicima kojima šaljete obavijesti o novoj ponudi usluga ili proizvoda, akcijama, popustima.

Osnovne prednosti e-mail marketinga

  • E-mail newsletter šaljete osobama koje su samostalno pristale dobivati ga tj. koje su se upisale na Vašu “mailing listu”, a u svakom trenutku mogu se odjaviti s liste primatelja.
  • To je izuzetno mjerljiv kanal komunikacije s Vašim kupcima/korisnicima.
  • Značajno je jeftiniji i brži od klasičnih oblika direktne komunikacije kao što su pošta, fax poruke, telefonski pozivi, radio ili TV.
  • E-mail newsletter u “inbox” Vaših pretplatnika stiže za samo nekoliko sekundi ili minuta ovisno o broju pretplatnika na Vašoj listi.
  • Dužina e-mail newslettera ne određuje njegovu cijenu.
  • E-mail newsletter možete izraditi i u Responsive dizajnu tako da će Vaša e-mail poruka biti pregledna i na pametnim telefonima te tablet računarima.

Elementi dobrog newslettera

U nastavku su najvažniji elementi koje bi svaki dobar newsletter trebao imati. Naravno, svaki od njih jednako je bitan stoga ih treba nastojati sve ukomponovati u newsletter.

  • Naslov (Subject line)
    Osnovna misao vodilja kod kreiranja naslova treba biti da u naslovu ne govorite o prodaji onog što je u newsletteru, već ukratko opišete sadržaj newslettera
  • Personalizacija
    Ukoliko je moguće, na samom početku newslettera oslovite primatelja njegovim imenom, prezimenom. Najbolji način za pridobivanje pažnje čitatelja je da mu pokažete da znate nešto o njemu. Ako nemate ime i prezime, već samo e-mail adresu, recite mu onda zašto je dobio Vaš newsletter
  • Ime pošiljatelja
    Ovaj element uz naslov newslettera određuje Open Rate tj. ima najviše utjecaja na otvaranje samog emaila. Sakrivati ime primatelja nije dobro i takvi će newsletteri najčešće završiti u košu.
  • Sadržaj (Body Copy)
    Sadržaj je ono što prodaje Vaše proizvode/usluge. Budite jasni, precizni. Koristite kratke rečenice i zainteresujte ih.
  • Slike
    Samim tekstom nećete baš puno postići. Slike su te koje newsletteru daju izgled. Tu se misli na sve grafičke elemente: ilustracije, infografike, fotografije. Izaberite slike relevantne sadržaju.
  • CTA (Call-to-Action)
    Cilj Vašeg newslettera je ispunjen ako čitatelj klikne na neki od linkova, a potpun ako nakon toga napravi konverziju na landing stranici na koju ste ga odveli. CTA je nedvojbeno najvažniji element newslettera. Možete ih koristiti kao obične tekstualne linkove ili u obliku grafičkog elementa (button).
  • Social media linkovi za dijeljenje
    Cilj ubacivanja Social media linkova u newsletter je stimulisati čitatelja da Vaš sadržaj podijeli preko društvenih mreža. Svakako stavite linkove na Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ te ostale društvene mreže kojima se koriste Vaši kupci.
  • Link za odjavu s mailing liste
    Zapravo, nezakonito je ovaj link ne staviti u newsletter. Primateljima morate omogućiti jednostavnu odjavu s mailing liste, ukoliko se odluče da ga više ne žele primati. Link na odjavu najčešće se nalazi pri samom dnu, u podnožju (footeru).

Email marketing: da ili ne?

Definitivno DA! Iako vam se čini da je Open Rate ili Click Rate mali, nemojte odustajati. Možete toliko toga promijeniti i zatim ponovno testirati. Preko njega vam može uletjeti posao snova, a osim toga korisnicima/kupcima dajete nešto više – obavijesti, informacije, akcije, edukativni sadržaj. I sve to potpuno besplatno.

Log in with your credentials

Forgot your details?